اگه یه اشتباه رو ۱۰ بار تکرار کردی، دیگه اشتباه نیست... تبدیل به عادت شده!!
⭕چرا بعضی اشتباهات رو مدام تکرار میکنیم؟
تا حالا شده اینا رو به خودت بگی؟
«دیگه استاپو جابهجا نمیکنم...»
و دوباره جابهجا کنی؟ 😐
«دیگه از مارکت انتقام نمیگیرم...»
و دوباره بگیری؟ 😐
«دیگه خارج از پلن وارد نمیشم...»
و باز هم وارد بشی؟ 😐
📍پس مشکل فقط "دانستن" نیست...
یه چیز عمیقتر داره اتفاق میفته.
⚪یعنی چی دقیقاً؟
اکثر تریدرها فکر میکنن:
من میدونم مشکلم چیه، پس حل شده.
▫️اما آگاهی با تغییر فرق داره.
تو ممکنه کاملاً بدونی یه کار اشتباهه...
ولی مغزت همچنان انجامش بده.
📍چرا؟
چون اون اشتباه یه پاداش پنهان داره.
مثلاً:
▫️انتقام گرفتن حس کنترل میده
▫️جابهجا کردن استاپ امید میده
▫️ورود عجولانه هیجان میده
▫️بیشمعاملهگری حس فعال بودن میده
و مغز انسان عاشق پاداشهای فوریه.
(ادامه پست بعدی)
#روانشناسی_ترید
3
65